۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۵۸۴۹۷۴
حجت الاسلام حیدری مطرح کرد؛

وجود ۷۲۴ عالم واقف در مازندران| ضرورت ورود وقف به مباحث علمی و پژوهشی

حجت الاسلام حیدری به نقش علما در ترویج فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۷۲۴ عالم واقف در مازندران وجود دارد که نقش بسیار مهم و مؤثری در نهادینه سازی فرهنگ وقف ایفا کردند.
مدیر کل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در همایش وقف در علم و فناوری با اشاره به این که بیش از 74 درصد موقوفات استان مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است، گفت: در گذشته بخش مهمی از موقوفات در مسیر عزاداری حسینی قرار داشته است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز نیازهای جدیدی وجود دارد که می توان از ظرفیت وقف در جهت رشد و تقویت آنها بهره گرفت، افزود: در حال حاضر ورود وقف به حوزه علم و فناوری امری مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به وجود ظرفیت های علمی بالا در جامعه به عدم حمایت مناسب از این ظرفیت های موجود اشاره کرد و گفت: می توان با بهره گیری از فرهنگ وقف در این بخش ها شاهد رشد و گسترش مناسبی بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که ورود وقف به مسائل روز جامعه بسیار حائز اهمیت است، بیان داشت: ورود وقف به موضوعات مرتبط با علم، فناوری و پژوهش می تواند به رشد و بالندگی در این بخش بینجامد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه موقوفاتی که تاکنون صورت گرفته سمت و سوی مسائل علمی، پژوهشی و فناوری ندارد، خاطرنشان کرد: آگاهی دادن به مردم در این خصوص موجب گرایش آنها به سمت وقف هایی با نیازهای روز خواهد شد.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که در بسیاری از کشورها از ظرفیت وقف در مسائل علمی و حتی مدیریت مراکز آموزشی و علمی استفاده می شود، تصریح کرد: اگر از این پتانسیل موجود به خوبی استفاده شود می توان از خروج سرمایه های مهم علمی کشور به آن سوی مرزها جلوگیری کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که وقف می تواند همراه و پشتیبان خوبی برای نخبگان و فعالان علمی کشور باشد، بیان داشت: تلاش خواهیم کرد با تعامل و ارتباط نزدیک تر با مراکز علمی و پژوهشی مسیر لازم برای حمایت از موضوعات علمی را هموارتر کنیم.

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به نقش علما در ترویج فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 724 عالم واقف در مازندران وجود دارد که نقش بسیار مهم و مؤثری در نهادینه سازی فرهنگ وقف ایفا کردند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات